PROJECTE SOBRE EL SISTEMA SOLAR a 1r d’ESO

Publicat per Esmeralda López el

L’objectiu del projecte ha estat construir una maqueta a escala del Sistema Solar,  fent-ho prou petit fins a reduir-lo a 10 km de longitud. Per fer-ho possible, hem estat treballant conjuntament des de diferents matèries, i també vam passar un dia/nit fantàstic fent tallers a l’Observatori de Pujalt. Hem construït els planetes, l’estrella i alguna lluna. Hem buscat informació de cada cos celest i hem fet una excursió que ha començat des del Sol, situat al vestíbul de l’Institut,  fins als límits del Sistema Solar, a l’arribada de la Pobla de Claramunt. 

Al llarg de la sortida, hem anat col·locant un panell informatiu de cada astre a la distància que li correspon segons la maqueta.  En total, un recorregut de més de 10 km per un entorn privilegiat que ens ha portat, per exemple,  a visitar Neptú, al Pujol de la Guàrdia, o bé Plutó, a l’arribada de la Pobla. Un itinerari fantàstic que ha acabat amb la visita guiada al majestuós Castell de Claramunt. 

Aquest projecte i excursió ens ha permès entendre com de buit és l’Univers, gaudir molt de la natura, conèixer millor el nostre entorn, conèixer-nos més entre nosaltres, i sobretot, passar-ho molt bé tots junts! 

Categories: Uncategorized